Inteligența artificială, prioritatea Facebook: va învinge ”cel mai greu joc din lume”
Jocurile de strategie reprezintă un adevărat teritoriu de învățare pentru sistemele de inteligență artificială de ultimă oră. Gigantul Facebook, dorește acum să prioritizeze inteligența artificială pentru a prăbuși unul dintre cele mai sonore nume din istoria jocurilor.
Aceste jocuri, reprezintă un adevărat antrenamnet pentru sistemele de inteligență aritficială. Concurenții digitali reușesc cu brio să își detroneze oponenții lor umani, indiferent că vorbim despre StarCraft II, Dota 2, Minecraft și Go. Acum însă, Facebook solicită ajutorul comunității AI pentru a ”da jos” NetHack.
Acesta este unul dintre cele mai cunoscute titluri de jocuri dificile din istoria gamingului. Scopul este de a ajuta computerele să învețe să simuleze instanțele mai rapid, folosindu-se cât mai puține resurse. Jocul a fost dezvoltat inițial în anii 1980 dar continuă să fie actualizat inclusiv astăzi.
Jocul nu se așteaptă să câștigi, ci să pierzi, și vei pierde de multe ori la rând. De fiecare dată când jucătorul pierde, întreaga temniță se resetează. Singura modalitate de a îmbunătăți jocul, constă în capacitățile tale de a combina norocul, rezolvarea problemelor din afară și abilitățile de cercetare de modă veche de pe NetHack Wiki, pentru a învăța din evenimentele neplăcute prin care au trecut exploratorii dinaintea ta.
Facebook face un apel către experții din inteligența artificială
Ca parte a NeurIPS 2021 NetHack Challenge, Facebook invită cercetătorii să proiecteze, să antreneze și să lanseze sisteme de AI capabile să „dezvolte agenți care pot învinge în mod fiabil jocul sau, în scenariul cel mai probabil, pot obține un scor cât mai mare posibil”. conform unei postări de blog a Facebook de miercuri.
În acest sens, Facebook speră că nu numai că acest lucru va prezenta mediul de învățare NetHack ca un sistem de învățare viabil, dar va permite și o gamă de soluții potențiale de AI / ML bazate atât pe metodologii neuronale, cât și pe cele simbolice. Competiția începe în această lună până pe 15 octombrie, iar câștigătorii vor fi anunțați la NeurIPS în decembrie.
„Candidații vor juca o serie de jocuri, fiecare cu un rol de personaj desenat aleatoriu și o cursă de fantezie. Pentru un set dat de episoade de evaluare pentru un concurent, se va calcula numărul mediu de episoade în care competitorul finalizează jocul, împreună cu scorul mediu din finalul episodului din joc. Înscrierile vor fi clasificate în funcție de numărul mediu de victorii și, dacă sunt egalate, de punctajul mediu”, se arată în postarea de miercuri.